Koninkrijk

Koninkrijk

Rank 104 Gelezen 373 Aan het lezen 42 Wil ik lezen 935 Favoriet 22 Recensies 19
Thrillers & Spanning Lijsten 3 Spots 5   Topics 0

Een ijzingwekkende tragedie over twee broers, één vrouw en een nooit opgeloste moord uit het verleden.
Roy Opgard heeft het afgelegen Noorse bergdorp waar hij is opgegroeid nooit verlaten, terwijl zijn jongere broer Carl zo snel hij kon naar Amerika is vertrokken. De jeugd van de broers was verschrikkelijk: hun vader was bikkelhard en hanteerde een strikt ‘wij tegen de rest’-principe. Roy heeft altijd geprobeerd Carl te beschermen, maar net als iedereen in het dorp dacht hij dat zijn broer voorgoed was verdwenen – op de vlucht voor de spoken uit zijn verleden.
Dan keert Carl terug, met een mysterieuze vrouw en een dubieus plan om een luxehotel bij het dorp te bouwen. Oude rivaliteiten steken de kop op en het dorp komt onder hoogspanning te staan, waarbij de broers het mikpunt worden van allerlei verdachtmakingen. Terwijl ze zich met hand en tand tegen de dorpelingen moeten verdedigen, wordt Roy ook nog eens verliefd op Carls vrouw. De gevolgen zijn niet te overzien; Roys wereld staat op instorten en hij zal moeten kiezen tussen zijn eigen familie of een toekomst waar hij nooit van durfde te dromen.

Literaire thriller
Annelies de Vroom
Cargo
01 juni 2021
01 juni 2021

Greet Braem Hebban Recensent

Noorse tragedie ten top

door: Greet Braem 13 reacties 2 likes ebook

Os, een afgelegen bergdorp in Noorwegen. Roy Opgard woont nog steeds op de boerderij waar hij samen met zijn ouders en jongere broer Carl is opgegroeid. Steeds weer heeft hij geprobeerd zijn broer te beschermen tegen hun niet bepaald zachtaardige vader. Toch is Carl al heel snel naar Amerika...

Reacties op: Koninkrijk