VN:

De zoon

Gelezen 932 Aan het lezen 30 Wil ik lezen 417 Favoriet 83 Recensies 29
Thrillers & Spanning Artikelen 10 Lijsten 5 Hebban 1000 962   Topics 0

Sonny is de ideale gevangene. Hij vergeeft de zonden van zijn celgenoten en neemt de straf op zich van hen die ongestraft willen blijven. Zo vergaart hij zijn rust, informatie en een paar zakjes heroine. Tot hij op een dag tijdens een biecht de ware toedracht van zijn vaders dood te horen krijgt.

De toegewijde inspecteur Simon Kefas werkt al jaren voor de politie in Oslo. Zijn voormalige partner, Sonny's vadr, pleegde zelfmoord toen zijn corruptiepraktijken aan het licht kwamen. Simon heeft zich nooit neergelegd bij de dood van zijn vriend, en als Sonny bij hem komt met nieuwe informatie besluiten de twee mannen hun vader en vriende te wreken.

Literaire thriller
Cargo
27 augustus 2014
27 september 2018

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Gerrit

Een must voor Nesbø fans

door: Joop Liefaard 1 reactie 1 like

De Noorse schrijver Jo Nesbø is vooral bekend geworden door zijn boeken over commissaris Harry Hole. De sneeuwman, Het pantserhart  en De vleermuisman  ontvingen goede kritieken. De zoon is, na Headhunters, de tweede op zichzelf staande thriller die hij heeft geschreven.

Hoofdpersoon is Sonny...

Reacties op: De zoon