Korte geschiedenis van Rome

Korte geschiedenis van Rome

Rank 5789 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Romulus en Remus, de Punische oorlogen, Caesar en Augustus. De gevaarlijke crisis van de derde eeuw en de glorierijke tijd van Constantijn: Romes geschiedenis kent vele pieken en dalen. Ze staan allemaal bij elkaar in het werk van Eutropius.
Deze vierde-eeuwse schrijver biedt zijn lezers een handzaam overzicht van de Romeinse historie. Alles wat een echte Romein wil weten staat erin: namen van grote mannen en veldslagen, legendarische nederlagen en zeges. En natuurlijk de voortdurende conflicten en strijd om de troon in Rome tegenover veroveringen in verre provincies.
Zijn boek laat zien hoe de oude Romeinen zelf hun verleden bezagen. Ruim duizend jaar boeiende geschiedenis in tien kraakhelder geschreven hoofdstukken. Een crash course Romeinse geschiedenis uit de vierde eeuw.
Deze eerste Nederlandse vertaling van Eutropius sinds 1664 is voorzien van een uitvoerige historische index door Jona Lendering.
Geschiedenis & Politiek
Athenaeum