Kruistocht in de ruimte

Rank 4762 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Fantasy & SF   Topics 0
In het jaar 1345 brengt Rogier de Tourneville, een jonge Engelse ridder, een legertje op de been om zijn koning bij te staan in de strijd tegen de Fransen. Plotseling komt er een ruimteschip uit de hemel vallen. Natuurlijk moet de bemanning van dit schip het in een man-tegen-man-gevecht afleggen tegen de heldhaftige Engelsen; alle vreemde blauwgezichten worden zonder pardon in de pan gehakt. Allen, op één na.
Die overgebleven blauwgezicht moet dienst doen als piloot, want Sir Roger heeft grootse plannen. Nadat hij zich met zijn leger en met de ganse bevolking van zijn kasteel, met paarden, varkens en kippen heeft ingescheept, wil hij met behulp van het ontzagwekkende schip de oorlog tegen Frankrijk beslechten, en in één moeite door de Moren een lesje leren in een roemvolle kruistocht.
Maar de blauwgezicht blijkt een verrader; als het schip van de grond is, kiest het een heel andere koers...

Fantasy & SF
01 januari 1970

Reacties op: Kruistocht in de ruimte