Kunst als therapie

Alain de Botton John Armstrong
We horen vaak dat kunst heel belangrijk is, maar eigenlijk nooit waarom dat zo is. Alain de Botton en John Armstrong zijn van mening dat kunst ons kan helpen bij onze meest intieme, maar zeer herkenbare dilemma's: Waarom bevalt mijn werk me niet meer? Waarom lijken andere mensen een veel spannender leven te leiden? Hoe kan ik mijn relatie met anderen verbeteren? Waarom word ik zo depressief van de politiek? Dit boek introduceert een nieuwe methode om kunst tegemoet te treden: als een vorm van therapie, vol krachtige oplossingen voor tal van levensvragen.
Alain de Botton is schrijver en filosoof en heeft enkel bestsellers op zijn naam staan, waaronder 'De troost van de filosofie' (2000), 'Hoe Proust je leven kan veranderen' (1997), 'Statusangst' (2004) en 'Religie voor atheïsten: een heidense gebruikersgids' (2012). In 2008 stichtte hij The School of Life, een organisatie die in de vorm van boeken, workshops en lezingen goede ideeën voor alledag wil verspreiden. Er zijn vestigingen in Londen, Melbourne en Rio de Janeiro. In 2009 startte de Botton de organisatie Living Architecture, die ernaar streeft om architectuur van hoge kwaliteit voor iedereen bereikbaar te maken.
John Armstrong is filosoof en kunsttheoreticus en is verbonden aan de Melbourne University in Australië. Hij heeft enkele bekende boeken op zijn naam staan waaronder The Intimate Philosophy of Art (2000), Conditions of Love (2002)en In Search of Civilisation (2009).
The School of Life verbindt de grote ideeën over cultuur met individuele problemen. Meer informatie, zie www.theschooloflife.com

Is Kunst als therapie het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Kunst als therapie