Kuyt

Kuyt

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

"Het was zwaar", zei Arjen Robben. "Zelfs de man van staal werd geveld door krampen. Wie? De eninge man van staal die ik ken, is Dirk Kuyt. " Dirk Kuyt wordt zijn hele carrière onderschat door de 'kenners' van het voetbal. Bij elke nieuwe club en bij elk EK of WK wordt aan Kuyt getwijfeld. Door wilskracht, een oersterkt lichaam en de bereidheid om altijd in dienst van het team te spelen, heeft Kuyt uiteindelijk iedereen versteld doen staan. Hij is één van slechts vijf voetballers uit de geschiedenis die kunnen zeggen dat ze meer dan 50 League-doelpunten voor Liverpool hebben gemaakt. Kuyt speelde in 6 seizoenen 208 wedstrijden in de Premier League en stond twee keer in een beker finale op Wembley, waarvan hij er éé'n won. In de Champions League speelde Kuyt meer dan 40 wedstrijden, waarvan 1 finale tegen AC Milan. Voor Oranje kwam hij 104 x uit en speelde hij op 2 EK's en 3 WK's. Dit boek beschrijft de ontwikkeling van Dirk Kuyt van het begin bij Quick Boys tot het afscheid van Oranje. De onterecht verloren bekerfinale met FC Utrecht tegen Ajax, zijn tijd bij Feyenoord met Kalou, de topwedstrijden met Lieverpool tegen Manchester United, Barcelona, Real Madrid en AC Milan, het moeilijke seizoen na het overlijden van zijn vader en natuurlijk het behalen van de tweede en derde plaat op een WK.

Nico Akkerman Beheer
01 januari 2015