Langs de rand

Voor de gelovige in deze tijd lijkt de kloof tussen geloof en dagelijks leven steeds groter. De ervaringswerkelijkhéid van mensen in de bijbel lijkt ver af te staan van de onze. Volgens velen hebben bijbelse woorden en christelijke leerstellingen steeds minder van doen met ons leven. Gedurende een jaar hield drs. Wim Dekker een soort theologisch, dagboek bij. Overwegingen rond de kloof tussen geloof en leven hechtten zich zo aan gebeurtenissen uit zijn dagelijks leven. Een aantal van deze overwegingen is hier gebundeld. Aan de orde komen leerstellige vragen, zoals: Hoe kun je vandaag nog geloven in de maagdelijke geboorte? Maar ook heel praktische vragen,als: Hoe kan een kleine gemeente in een geseculariseerde omgeving uitstraling hebben? De bijdragen nodigen steeds uit tot meedenken, zodat de lezer zelf in staat gesteld wordt de kloof tussen zijn geloof en dagelijks leven te verkleinen. Daarbij gaat het niet om een stoer geloof, maar om geloof als een zijden draadje, dat zich herkent in een vlieg aan het plafond. Het lijkt niet te kunnen en toch heeft hij houvast.

Is Langs de rand het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Langs de rand