Lege ei, Het

De zon won aan kracht. Kijk, nu zag je ook de klokkentoren van de dom te voorschijn komen. Zou ooit de koepel zo in het ochtendlicht glimmen? Volgens het plan, dat nu al vele jaren onuitgevoerd op tafel lag, moest de koepel zo hoog worden als de toren. Ik zal er een kroon opzetten, dacht Filippo, zodat hij hoger wordt en koninklijk kan heersen over de stad.
Firenze, vijftiende eeuw. De verlegen Filippo Brunelleschi wordt opgeleid tot goudsmid. Maar al gauw ontdekt hij zijn echte passie: architectuur. Kost wat het kost wil hij de koepel bouwen op de dom van Firenze. Zijn bouwplan is vernieuwend en ambitieus. Hiermee zal hij de prestigieuze opdracht binnenhalen. Maar dat is buiten zijn rivalen gerekend. Ook Giovanni da Prato en Lorenzo Ghiberti willen de eer opstrijken. De rivaliteit tussen de mannen barst los. Een gevaarlijke strijd die over lijken gaat…
Hedwig van de Velde laat je kennismaken met het boeiende levensverhaal van Filippo Brunelleschi, een geniaal architect en één van de grondleggers van de renaissance. Zijn vlotte stijl en levensechte personages brengen het bruisende Italië van de vijftiende eeuw opnieuw tot leven.

Is Lege ei, Het het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Lege ei, Het