Lekker boekie!

Lekker boekie!

Rank 3445 Gelezen 52 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 62 Favoriet 1 Recensies 5
Non-fictie Artikelen 3 Newsroom 1 Lijsten 1   Topics 0

Leeslijst en leeslust zijn lastige vrienden, maar de jongens van Nescio laten zien dat die twee wonderwel samen kunnen gaan. Mooier nog: literatuur gaf een wending aan hun leven. Adriaan van Dis
Dit is een boek voor pubers die liever geen boeken lezen. Voor scholieren die de leeslijst zien als zinloos oponthoud. Voor alle ouders met schoolgaande kinderen. Voor docenten die tegen dovemansoren over boeken spreken. Dit is het verhaal van Nescio, een club van niet-lezende pubers voor wie de leeslijst een bron werd van inspiratie, kennis en plezier. Hun wereld werd groter, ze lazen veel meer boeken dan door school was opgedragen. Ongemotiveerde scholieren blijken enthousiaste lezers, nemen plaats in de jury voor de literatuurprijs voor jongeren en hun mondeling examen wordt een feestje! Hoe dit lukte? Lees het hier!

Literaire essays
Nieuw Amsterdam
07 september 2020
07 september 2020

Merel Lommers-Plat Hebban Recensent

Enthousiasmeert om met pubers de leeslijst aan te pakken

door: Merel Lommers-Plat 1 like

Op een avond staat de buurjongen van Bas Steman voor zijn deur met de vraag of hij hem wil helpen met zijn mondeling Nederlands. De stand van zaken: het mondeling is morgen en de boeken zijn nog niet gelezen. 'Waarom ervaren jongeren lezen vaak als een taakstraf, of misschien nog erger, als...

Reacties op: Lekker boekie!