Lieve

Rank 4326 Gelezen 136 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 34 Favoriet 2 Recensies 14
Literatuur & Romans Artikelen 7 Newsroom 1 Lijsten 3 Spots 2   Topics 0   Leesclub

Noah en Lieve zijn het powerkoppel van de Nederlandse filmwereld. Hij als talentvolle, prijswinnende regisseur, zij als spetterende actrice. Lieve is de liefde van Noahs leven. Nadat zijn muze door een auto-ongeluk om het leven is gekomen, besluit Noah, als ultieme poging om haar bij zich te houden, een film over Lieve te maken. Op dat moment is hij zich echter nog niet bewust van haar verborgen dubbelleven.
Zoals Giphart zijn lezers in zijn veelgeprezen roman Harem meenam in de wereld van de fotografie, zo neemt hij hen nu aan de hand in de even bruisende als schimmige filmwereld. Gipharts camera zwenkt van de ene kolkende scène naar de andere.
Lieve is een spannend verhaal over verliefdheid, verlangen en trouw.
Over Harem:
‘Het is Giphart gelukt om met zijn geheel eigen stijl veel lezers aan zich te binden en ook nog eens jan en alleman in letterland opnieuw te laten nadenken over wat literatuur nu ook alweer is.’ de groene amsterdammer

Uitgeverij Podium b.v.
12 september 2016
19 september 2016

Het Droste-effect van Lieve

door: Sandra Niemeijer 3 likes

De nieuwe roman van Ronald Giphart, Lieve, speelt zich af tegen de achtergrond van de Nederlandse filmwereld en is daarom voor het eerst uitgereikt op het Nederlands Film Festival afgelopen september. Komen we veel te weten over die filmwereld? Nee, niet echt, maar altijd nog meer dan over de...

Reacties op: Lieve