Keukenprins

Honderd dagen lang hield Ronald Giphart alles bij wat er door zijn mond ging: ontbijt, tussendoortjes, lunch, diner, junkfood, drank: 'Ik ben 42 jaar oud, weeg 82,2 kilo en begin dit boek met een sesambolletje met likkepot, een glas melk en een espresso.'

Keukenprins is behalve een onderhoudende biografie van een eter, een inspirerend boek voor wie graag in de keuken staat. Ronald Giphart geeft zijn lievelingsrecepten prijs, bejubelt kookboeken en kookprogramma's en gaat op zoek naar de oorsprong van ingrediënten, bereidingswijzen en naar de gastronomische geschiedenis van zijn 'mondvermaak'.

Aan de basis van dit smakelijke culinaire leesboek staat Gipharts column 'Keukenprins' in Volkskrant magazine.

Ronald Giphart debuteerde in 1993 met Ik ook van jou. Daarna volgden romans als Giph, Phileine zegt sorry, Ik omhels je met duizend armen en de culinaire roman Troost.

Recensies (1)

Is Keukenprins het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Keukenprins