Life Alle dingen van Daan

Uit het liefdesleven van een scholier

Jolanda heeft mijn atb'tje gezien. Ze kwam vandaag op school langslopen toen Bert en Harald mijn karretje stonden te bewonderen. Precies op het moment dat ze langskwam, zei Bert dat-ie 't een prachtfiets vond, en volgens mij hoorde ze dat. Ik zag 'r even kijken en glimlachen. Rode lippenstift had ze op. Knalrood. En ze had een grandioze bleke snoet. Ze zag er echt schitterend uit, nog mooier dan voor de zomervakantie. Als Fokko over een paar weken van iedereen de eerste heftigheidslijstjes krijgt, zal haar heftigheidsgraad wel zijn gestegen, denk ik. Volgens mij komt ze op 97 of 98. Als dat zo is, gaat ze misschien ook wel hogere eisen stellen aan de heftigheidsgraad van anderen. Maar dat hoop ik niet, want ik geloof dat 85 voor mij het maximaal haalbare is. Ik ben wel een redelijk vlot type, maar ik heb toch een paar minpunten. Het voornaamste daarvan is dat ik eigenlijk niet zo knap ben. Ja, zelf vind ik dat ik nu zonder bril dus veel op een filmster lijk, maar dat vindt verder niemand, dus daar heb ik niks aan.

Alle dingen van Daan is een bundeling van Dingen van Daan en Daan verliefd en verliest. Beide boeken zijn getipt door de Kinderjury (13+) en nog steeds populair. De ervaring van de auteur is dat de lotgevallen van Daan vooral ook jongens aanspreekt, een lezersgroep die doorgaans moeilijk te bereiken is. Voor deze omnibus zijn beide delen grondig gemoderniseerd zodat het boek weer jaren meekan.

Is Life Alle dingen van Daan het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Life Alle dingen van Daan