Lion

Rank 1856 Gelezen 438 Aan het lezen 16 Wil ik lezen 263 Favoriet 30 Recensies 19
Non-fictie Artikelen 2 Lijsten 1 Spots 6 Hebban 1000 908   Topics 0

Eerder verschenen als Mijn lange weg naar huis (2015)

Lion
is de indrukwekkende verfilming van Mijn lange weg naar huis, met Nicole Kidman, Dev Patel (Slumdog Millionaire) en Rooney Mara in de hoofdrollen.

Op een klein station in India is de vijfjarige Saroo zijn broer kwijtgeraakt. Hij klimt in een treinstel om hem te zoeken, maar raakt per ongeluk opgesloten en komt helemaal alleen aan de andere kant van India in Calcutta terecht.Zonder zijn familie en zonder te weten uit welk dorpje hij komt, zwerft hij wekenlang door de straten van de grote stad tot hij wordt opgenomen door een weeshuis. Ook daar weten ze zijn familie niet op te sporen en uiteindelijk wordt Saroo geadopteerd door een Australisch echtpaar bij wie hij gelukkig opgroeit.Als hij bijna dertig is, en de technologie zo veel verder is dan toen, gaat Saroo met behulp van Google Earth op zoek naar het station waar hij al die jaren geleden zijn familie kwijtraakte. Elke avond bekijkt hij urenlang de spoorlijnen die naar Calcutta leiden, tot hij na een jaar dat ene station denkt te herkennen. Hij vertrekt naar India om te kijken of hij zijn familie weer terug kan vinden…

Waargebeurde verhalen
Literaire non-fictie algemeen