Louis en Louise

Julie Cohen schreef met 'Louis en Louise' een prachtige roman met een gedurfd uitgangspunt.
Op 8 september 1978 wordt een baby geboren – en vanaf dat punt splitst het verhaal zich in tweeën. Louis en Louise zijn dezelfde persoon in twee verschillende levens. Het enige verschil is de laatste letter van hun naam. Ze hebben dezelfde beste vrienden, hetzelfde rode haar, dezelfde droom om ooit schrijver te worden. Ze maken dezelfde verschrikkelijke nacht mee, en moeten leven met de gevolgen, Louis als man en Louise als vrouw.
Julie Cohen groeide op in Amerika, maar werd tijdens haar studie verliefd op Engeland. Sindsdien woont ze daar met man, zoon en hond. Voor haar romans won ze al verschillende prijzen.Eerder schreef ze de romans 'Samen' en 'Zij, jij en ik'.

Redactionele recensie

Recensies (6)

Meer recensies

Is Louis en Louise het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Louis en Louise