Ik ben de beste!

Als bondscoach tijdens het WK voetbal in Qatar rondde hij zijn laatste klusje af. Of niet…. In de aanloop er naartoe liepen de gemoederen weer hoog op tijdens trainingen, persconferenties en interviews. Met name de media kregen de schuld van zo’n beetje alles. Van Gaal ging weer los!

Vijftig jaar na zijn intrede in het betaalde voetbal, verzamelde Rob van Vuure duizend feiten, quotes, aannames, records, mythes en commentaren van en over de meest spraakmakende voetbalcoach die Nederland wellicht ooit heeft gehad.

De meningen over Louis zijn zeer divers; van ‘stoornis in het spectrum van autisme’. Tot ‘lieve man, altijd vragen hoe het met je vrouw is’. Bijna alle spelers zijn het er over eens dat ze nooit een betere trainer hebben gehad. Wat is waar of bijna waar? Misschien allebei. In dit boek komen honderden spelers, trainers en bestuursleden aan het woord. Uit alle fases van zijn leven. Waaruit ook blijkt: Louis van Gaal was een veel betere voetballer dan de meesten denken, ondanks zoals Hugo Borst het ooit zei: ’Hij is zo snel als een vlieg op een nat zuurtje’.

Rob van Vuure, bladenmaker schreef vele boeken, over bladen maken, over communicatie en over sport. Hij was jarenlang hoofdredacteur van o.a. Libelle, Margriet, Panorama, Viva, Playboy.

Is Ik ben de beste! het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ik ben de beste!