Love From A to Z

Young adult   Topics 0

Een bijzonder verhaal over het vinden van liefde Zaynebs docent blijft zijn klas er maar aan herinneren hoe 'slecht' moslims zijn. Zayneb, de enige moslim in de klas, is niet slecht. Ze is kwaad. Als ze geschorst wordt omdat ze haar docent erop aanspreekt vertrekt Zayneb naar het huis van haar tante in Doha, Qatar. Ze voelt zich schuldig omdat ze ook haar vrienden in de problemen heeft gebracht en besluit dat ze een nieuwe, ‘aardige’ versie van zichzelf zal zijn hier, waar niemand haar nog kent. Adam is pas gediagnostiseerd met multiple sclerosis. Hij gaat niet meer naar school. Hij probeert de herinnering aan zijn moeder levend te houden voor zijn kleine zusje. Adam probeert ook om zijn diagnose geheim te houden voor zijn rouwende vader. Allebei doen ze zich anders voor dan ze zijn, totdat er een wonder en iets onmogelijks gebeurt: Adam en Zayneb ontmoeten elkaar.

Young adult
Van Goor