Mabel Mooiweer en de minipiraten

Junior   Topics 0
Nick en Lily’s verplichte logeerpartij bij hun kinderhatende oom, die gek is op regeltjes, verandert in één groot avontuur wanneer de kinderen de fantastische, excentrieke buurvrouw leren kennen: Mabel Mooiweer.
Mabel en haar vrienden bereiden zich voor op een bloemschikwedstrijd, wanneer de stad wordt getroffen door een juwelendief. Maar Nick, Lily en Mabel hebben zo hun eigen problemen: Mabels stenen minipiraatjes komen tot leven en zetten de boel op stelten. Er moét wat gebeuren om de rust en orde in Dalton terug te brengen. Als dat maar goed gaat…

Noora Kunnas is een kinderboekenauteur uit Helsinki. Haar grootste talent is dat ze met haar boeken zowel kinderen als volwassenen kan laten lachen. Ze is dol op dieren en Britse humor, en op ijs eten direct uit de bak.

Teemu Juhani is een Finse illustrator, stripboekenmaker en grafisch ontwerper, wiens werk verscheen in meer dan 20 landen. Juhani groeide op in een klein dorpje, en droomde met een potlood in de hand van het leven als superheld. H ij studeerde zowel in Finland als in Nederland.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar