Mali

Mali

Junior   Topics 0
In verhalenland kan je op een vos trappen of zomaar in de bus in een paal klimmen. Dat zijn enkele van de dingen die in het verhaal 'Mali' gebeuren.

Mali is erg druk en heeft haast nooit tijd om rustig stil te zitten. Daardoor doet zij wel wat raar, maakt soms iets stuk of doet iemand pijn.
De berg pannenkoeken die iemand ergens liet vallen, vormt een grote hindernis voor rupsje. Maar Mali werkt die met plezier weg en doet haar best om haar vrienden te helpen.

Eigenlijk is zij toch gewoon lief! Dat beseffen haar vrienden wel. Eerst bleef hun deur voor haar gesloten, maar later verrassen ze haar graag.
In dit verhaal brengen de illustraties van Yule Hermans de gekke situaties meteen met een prachtige sfeer in beeld. De rijmvorm zorgt voor een lichte, speelse stijl.
Kinderen kunnen zich gemakkelijk inleven in de situaties van de verschillende dieren.

‘Mali’ is een prentenboek dat in scholen een vertrekpunt kan vormen voor eenvoudige gesprekjes over moeilijke sociale problemen zoals over beweeglijkheid (ADHD).

Een verhaal waarin ook ouders en grootouders herkenningspunten zullen vinden.
Kind & Jeugd
Graviant Educatieve Uitgaven