MARE - Het relaas van een ruimtereis naar de ijsmaan Enceladus

Luxemburgse mijnbedrijven zijn, door het ontginnen van asteroïden in de ruimte, hoofdrolspelers in de nieuwe wereldorde geworden. Er leven permanent mensen op onze maan en een eerste expeditie is onderweg naar Mars. Ruimte-exploratie en wetenschappelijk onderzoek zijn populairder dan ooit en sommige van die nieuwe ontdekkingsreizigers krijgen een ware sterrenstatus. Het lijkt wel alsof er een nieuwe renaissancebeweging in gang is getrokken. Viktor is een romanticus zonder ambitie die als technicus op een oceanografisch onderzoeksschip werkt. Zijn rustige leven wordt overhoopgehaald als hij Martha leert kennen, een kandidaat-astronaut van de IAU. Hij wordt ongewild een belangrijke speler in het geopolitiek schaakspel waar de nieuwe neodeïstische kerk en de mijnontginningsbedrijven hun pionnen kiezen. Is het wel zijn keuze dat hij nu omringd wordt door mensen die vreemde werelden in ons zonnestelsel willen gaan verkennen, waar ze onmogelijk nog van kunnen terugkeren? Een ruimtereis naar Enceladus staat voor velen immers gelijk aan zelfmoord.

Is MARE - Het relaas van een ruimtereis naar de ijsmaan Enceladus het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op MARE - Het relaas van een ruimtereis naar de ijsmaan Enceladus