maskers vallen af

maskers vallen af

Thrillers & Spanning   Topics 0
Een politiepatrouille ontdekt een jongeman, met onmiskenbare Maghrebijnse roots, bij een verongelukte auto. Volgens zijn verward verhaal werd hij als lifter meegenomen in een wagen waarin twee jongens en twee meisjes zaten. De bestuurder is tegen een betonnen bloembak gereden en de inzittenden zijn gevlucht. Hij is zijn smartphone aan het zoeken. Hij denkt dat hij die in de wagen verloren is. De politieagenten vernemen dat de wagen gestolen is. Zij verdenken de jonge man van diefstal en brengen hem naar het politiecommissariaat in Halle.
Een jonge vrouw, verkleed als buikdanseres, wordt vermoord teruggevonden in de wc van de pastorie. De avond voordien heeft een verkleed bal plaatsgevonden in de tuin van de pastorie. Jozef Boeckx en zijn team zijn ter plaatse. Er is nog weinig duidelijkheid want ze vinden noch haar smartphone, noch haar identiteitskaart.
Wanneer Jozef en Lotte bij de moeder van het meisje aankomen, treffen ze een verwarde vrouw aan. Blijkbaar werd de gsm van haar dochter teruggevonden in een auto die bij een ongeval betrokken was. Het begin van een soms hopeloze en enerverende zoektocht naar de inzittenden van die wagen.
Yanga
15 mei 2019