Mazzelaar

Mazzelaar

Gelezen 26 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 22 Favoriet 0 Recensies 1
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Spots 1   Topics 0
Inspecteur Delcroix heeft een knoop doorgehakt. Na enkele jaren trouwe dienst bij de Anderlechtse politie neemt hij drie maanden onbetaald verlof, maanden die hij vooral wil gebruiken om een businessplan op te stellen voor een Bed & Breakfast in het buitenland. Zijn laatste klus is het vaststellen van de diefstal van… een geit. Zo komt Delcroix in aanraking met Theo Vanlancker, de buurman van de ontriefde eigenaar van de geit. Vanlancker is een suffige ambtenaar bij de dienst Burgerlijke stand van de stad Brussel. Maar de grijze mus sleurt een gestoord verleden met zich mee, een verleden dat nu nog altijd nazindert in zijn denken en doen. En zo kruisen de wegen van Delcroix en Vanlancker elkaar opnieuw, deze keer niet vanwege een gestolen geit. Delcroix’ droom van een B&B is veraf.

Thrillerauteur Benny Baudewyns won in 2002 de Diamanten Kogel met De Emerson Locomotief. Hij woont en werkt in Zuid-Spanje. Zijn meest recente thrillers Hartenvreter en Het Tati-syndroom werden jubelend ontvangen.

Thriller
Uitgeverij Vrijdag