Met een zoen van boven

Andrew Matthews Met een zoen van boven Lauren is gedumpt door haar vriendje ? ze is ten einde raad. Ze besluit dat ze maar beter in de rivier kan springen, dan zal Adam misschien nog om haar rouwen. Net op dat moment wordt ze op haar schouder getikt door Pontifex, haar beschermengel. Die reddingsactie lijkt voorlopig zijn enige verdienste, want Pontifex maakt zich verder weinig zorgen om Lauren. Het is eerder andersom: Lauren heeft het gevoel dat ze constant bezig is Pontifex uit de problemen te houden. Hij gaat joyriden, heeft foute vriendinnen, gokt en drinkt alsof zijn leven ervan afhangt en heeft als gevolg daarvan elke dag een kater. Lauren heeft haar handen aan hem vol en vergeet daardoor haar eigen problemen. Zo maakt ze ongemerkt een sprong naar volwassenheid. Ik denk: Huh? Ik zeg: ?Je bent wat ?Ik ben je beschermengel,? zegt die kerel nog een keer, met een bezorgde uitdrukking op zijn gezicht. ?Je hebt toch wel eens van beschermengelen gehoord, hoop ik? Want anders moet ik tamelijk uitgebreid iets uitleggen.? ?Ik weet wat beschermengelen zijn,? zeg ik. ?Ik geloof er alleen niet in, dus...? De kerel is hier in de verste verte niet door beledigd, eerder opgelucht. ?Dat hoeft ook niet,? zegt hij. ?Het is geen kwestie van geloof.? ca. Euro 12,- 15 x 22,5 cm, ca 130 blz., paperback Octopus-reeks Leeftijd 12+ Oorspronkelijke titel From Above with Love Oorspronkelijke uitgever Random House Children?s Books, Londen Vertaling Jenny de Jonge Omslagontwerp/-illustratie Rob Nuyten Verschijnt oktober 2002 ISBN 90 257 3544 4 NUR 284

Is Met een zoen van boven het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Met een zoen van boven