Orriols - Met planten leren praten

Met planten leren praten

Gelezen 12 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 73 Favoriet 0 Recensies 2
Literatuur & Romans Artikelen 1   Topics 0

Rouw was altijd ver weg voor Paula, tot het moment waarop ze haar partner Mauro verliest - twee keer binnen een paar uur. Paula, een neonatoloog van veertig jaar die haar leven piekfijn op orde heeft, ziet zich op dat moment keihard geconfronteerd met het feit dat zij wél leeft. Na haar onverwachte verlies kan zij niet anders dan zich in zichzelf terugtrekken. Verlaten blijft ze achter en gaat naarstig op zoek naar houvast. Die vindt ze, tot haar grote verrassing, in het appartement van Mauro. Stilaan ontvouwt zich een nieuw pad voor haar, waarin woede, angst en verlangen elkaar afwisselen. Paula's overlevingsintinct wordt langzaam maar zeker aangewakkerd, en uiteindelijk leert ze zich te verzoenen met een wereld die ze niet langer herkent.

Met planten leren praten is een delicate roman, waarin de intensiteit van een alles versplinterend verlies geschetst wordt met een ongekende tederheid. Marta Orriols heeft een gevoelige en diepe roman geschreven, waarmee zij zich vestigt als een van de interessantste Catalaanse auteurs van vandaag.

Prometheus
25 maart 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 19,99 Bestel het e-book € 11,99

Lezerswaarderingen

Artikelen over Met planten leren praten

Meer artikelen

Andere media

De Morgen:

Lezersrecensies (2)

De dood, als centraal thema.

door: FrederikD85 1 like
'Met planten leren praten' las ik i.f.v. de leesclub. Bij het bekijken van de cover en titel moet ik eerlijkheidshalve al bekennen dat ik niet 'zo maar' dit boek zou lezen. Het boek telt 286 pagina's en is opgedeeld in 18 hoofdstukken + een deel 'Ervoor' en een deel 'Erna'. De dood lijkt veraf...

Hoe de dood te aanvaarden

door: St1beek 1 like
Een heel boek over de dood. Wel een beetje veel van het goede. Ik heb het niet uitgelezen. Werd er ook wel droevig van. Maar wel knap geschreven en herkenbaar.