Mijn hond en ik

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Een correcte opvoeding van je hond begint bij een goed begrip van hoe hij in elkaar zit. Dit boek helpt kinderen in toegankelijke taal begrijpen hoe honden de wereld ruiken, zien en horen en hoe ze met ons en elkaar praten. Het leert hen hoe honden ons inschatten en wat ze van ons verwachten, wat honden wel en niet kunnen voelen en wat ze kunnen denken. Kinderen krijgen ook inzicht in de oorsprong van de hond, zijn levensfases en de principes van een goeie training. Opgroeien met een hond is een voorrecht. Dit boek viert de unieke vriendschap tussen hond en kind. Maar het zegt niet: "ga er gauw een kopen', wel: "denk er goed over na'.

Chris Dusauchoit is een Vlaamse radio- en televisiepresentator met een grote liefde voor dieren en natuur. Hij is een fervente hondenkenner en -liefhebber en deelt in dit boek op een heel toegankelijke manier zijn kennis met de doelgroep van jonge kinderen.

uitgeverij Pelckmans Pro
16 juli 2019