Mijn lijfboek

Vanaf een jaar of vijf gaan kinderen zich interesseren voor hun lichaam. Op school en thuis vragen ze honderduit: 'Waar zit je hart?', 'Waar komt snot vandaan?', 'Waarom heeft die meneer geen haar?', 'Waarom zit die jongen in een rolstoel?'
Voor deze leeftijd is droge non-fictie nog iets te hoog gegrepen. Daarom heeft Bette Westera een boek gemaakt vol vrolijke versjes over alles wat met het lichaam te maken heeft. Over darmen, sproeten en bloed. Over buikpijn, kapotte knieën, losse tanden en ontzettend nodig een plas moeten. Over oma's rimpels en over het baby'tje in mama's buik. Daarnaast legt ze in korte verhalende stukjes uit hoe bepaalde dingen in je lijf werken.
Meezingen mag, want er staan 13 aanstekelijke 'lijfliedjes' op de cd.

Is Mijn lijfboek het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mijn lijfboek