Mijn man is bipolair

Mijn man is bipolair

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Thomas werd de laatste weken steeds drukker. Vicky vond het maar vreemd, maar kon er niet haar vinger op leggen. Steeds meer lopen de situaties uit de hand. Dan wordt Thomas opgepakt door de politie. Het raadsel wordt steeds groter, maar het is nu in ieder geval duidelijk dat er iets niet helemaal klopt met Thomas. In de uren en dagen die volgen wordt Vicky meegetrokken in een onbekende wereld. Thomas belandt in het psychiatrisch ziekenhuis. Hij is alle realiteit verloren. Het is er een gekkenhuis. Vicky kent Thomas niet meer terug, hij vertrouwd niemand en raakt steeds dieper verzonken in zijn eigen wereld. Zijn stemming stuitert wild op en neer. Manisch-depressief is de diagnose.

Vicky beschrijft de avonturen die ze meemaakt met haar man. Hij ontsnapt, hij brengt de kinderen in gevaar, hij liegt en bedriegt, hij voelt zich geweldig en start nieuwe bedrijven op, hij is depressief en suïcidaal, hij zoekt ruzie, hij is achterdochtig en hij bedondert haar. Dit alles overspoelt Vicky met tegenstrijdige emoties. Al haar vragen, haar onrust en vooral de verwarring. Wie is Thomas eigenlijk nog? Is hij ooit geweest wie ze dacht dat hij was of moet hij het nog worden?
Gezondheid & Psychologie
Brave New Books