Mijn stille held

Mijn stille held

Mathieu Vaesen (1937) beleefde zijn kinderjaren tijdens de Tweede Wereldoorlog. Hoewel hij toen niet altijd begreep wat er gebeurde, besefte hij dat het bijzondere tijden waren en dat zijn vader een eigen, belangrijke rol speelde. Vanuit een diep respect voor zijn vader belicht Mathieu in dit verhalenboek een aantal herinneringen aan gebeurtenissen uit die vervlogen jaren.

Gilberte Vandrise (1955) studeerde Germaanse talen en werkte vele jaren als lerares Nederlands en Engels. Zij publiceerde reeds drie boeken voor kinderen waarmee ze menig kinder- en ouderhart raakte. Op latere leeftijd behaalde ze het diploma Begeleider en animator bij bejaarden en kwam zo meer in contact met de vorige generatie. Het verhalenboek '20 frank, soepzegeltjes en balletslippers', dat ze baseerde op waargebeurde feiten uit het leven van de flatbewoners 't Zand in Sint-Job-in-'t-Goor, kende een groot succes. In haar nieuwe boek brengt zij de jaren '40 weer tot leven, zoals Mathieu Vaesen die tijd als kind aanvoelde.
Geschiedenis & Politiek
Brave New Books