Moeder van glas

Gelezen 133 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 90 Favoriet 3 Recensies 6
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 2   Topics 0

Als kind mocht Roos thuis met de matras van de trap sjezen, kleien deed ze met een pak Becel en een advocaatje van tijd tot tijd kon geen kwaad. Haar moeder was de leukste van de straat, maar de storm in haar hoofd bleef voor de buitenwereld onzichtbaar. Niet voor Roos, die als kind al wist dat ze haar soms moest beschermen. Pas toen ze zestig was kreeg haar manisch-depressieve moeder na een eindeloos traject een officiële diagnose.

Wanneer haar moeder overlijdt door een val van de trap wil Roos Schlikker beter begrijpen wie de vrouw was die zich zo lang achter een masker had verborgen. Tijdens haar zoektocht leert ze haar rouw omarmen en komt zo dichter bij haar moeder dan ooit tevoren.

Roos Schlikker is van vele markten thuis: ze is columnist voor Het Parool en Kek Mama, schrijft scenario’s voor theater en tv, deed mee aan Wie is de Mol? en schuift geregeld aan bij onder meer Pauw. In 2017 verscheen haar debuutroman Huisje, boompje, beest, waardoor haar humor en wakkere, zwierige stijl die haar zo’n geliefd journalist maken ook in de boekhandel terechtkwamen.

‘Het mooiste en meest hartverscheurende boek van 2018.’ - Wendy Magazine

Literaire non-fictie algemeen
Uitgeverij Pluim
21 september 2018
04 oktober 2018

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Angèle van Baalen Hebban Recensent

Een dappere ridder, maar breekbaar als glas

door: Angèle van Baalen 1 like

Roos Schlikker, auteur en journalist, schrijft als freelancer voor dagbladen en tijdschriften. Ze was te zien als tafeldame bij DWDD en deed mee aan Wie is de Mol? Sinds Het eerste miljoen is het moeilijkst (2008) verschijnt regelmatig een boek van haar. In oktober 2018 kwam Moeder van glas uit,...

Reacties op: Moeder van glas