Moordenaarsstorm

Rank 254 Gelezen 249 Aan het lezen 14 Wil ik lezen 423 Favoriet 5 Recensies 26
Thrillers & Spanning Artikelen 4 Lijsten 3 Spots 2 Top25's 3   Topics 0   Leesclub

Maxine Steenstra, die we leren kennen als de sterke en zelfstandige vrouw ‘Max’, is het middelpunt van Moordenaarsstorm. Max woont al een aantal jaren op Sicilië wanneer ze tijdens haar ochtend-workout op het strand een dood meisje vindt. Is dit meisje gevallen? Is ze vermoord? En waarom ligt ze precies hier, op deze voor Max zo vertrouwde plek? Wil Heerema is een rechercheur die zijn vakantie doorbrengt in een Siciliaans dorp. Hij heeft in een opwelling geboekt, omdat deze plek door de steile straatjes met honderden trappen, de verraderlijke stroming in zee en het feit dat er niets anders te beleven valt dan wijn drinken op een terras de absolute vakantiehel is voor kinderen, bejaarden en feestende idioten. Wat hem betreft de hemel op aarde. Maar Wil heeft weinig talent voor vakantie vieren. Dat komt goed uit, wanneer een dood meisje op het strand wordt gevonden. Samen ontdekken ze dat de dood van het meisje meer met het verleden van Max te maken heeft dan ze aanvankelijk dachten.

Literaire thriller
9789020608779 , 9789020633979

Janneke Bouwman Hebban Recensent

Een genot om te lezen

door: Janneke Bouwman

De sirocco, de hete, droge wind uit Afrika, zorgt op Sicilië voor moordende temperaturen van 45° C en meer, waarbij het leven op het eiland praktisch stilligt. Een gevaarlijke wind: la tempesta di assassini (de moordenaarsstorm). Wanneer tijdens de sirocco op Sicilië een moord wordt gepleegd,...

Reacties op: Moordenaarsstorm