9789403615882_40b7d1

Muren van Hadassah

Junior   Topics 0

Als Hadassah met haar vriendin Rebekka in Jeruzalem aankomt, na terugkeer uit de ballingschap in Babel, is de teleurstelling over de puinhopen die ze aantreffen groot. De Israëlieten gaan hard aan het werk om de muren van de tempel te herbouwen, maar ze worden aan alle kanten tegengewerkt. En alsof dat nog niet genoeg is probeert iemand tussen Hadassah en Rebekka in te komen. Hadassah krijgt de ene na de andere tegenslag te verwerken en bouwt daardoor steeds hogere muren om zich heen. Er is een jongen die wel tot haar hart door kan dringen, maar kan zij wel omgaan met iemand van een ander volk? Hadassah haar gevoelens en geloof botsen met elkaar, waardoor ze voor een onmogelijke keuze komt te staan. En wat als ze de verkeerde keuze maakt? Als ze dan uiteindelijk kiest, pakt dat ook nog eens verkeerd uit. Hadassah komt in een gevaarlijke en uitzichtloze situatie terecht en vraagt zich wanhopig af waarom Adonai haar niet helpt. Kan ze door dit alles heen haar geloof in Hem vasthouden? ‘Muren van Hadassah’ is het vervolg op ‘Stenen van Hadassah’.

Kind & Jeugd
Fictie kinder- en jeugdboeken algemeen
Mijnbestseller.nl
24 november 2021