Muziek van de Duivel!

Vlak na de Tweede Wereldoorlog waarschuwden vrome dominees over de hele wereld voor het dreigende gevaar van 'die nikkermuziek' uit Amerika. Natuurlijk was het een rage die wel snel zou overwaaien, maar meer dan een halve eeuw later is die er nog steeds, inmiddels uitgegroeid zelfs tot een ware industrie waar jaarlijks vele miljarden in omgaan. Sommige sterren van weleer raakten verslaafd aan drank of heroïne en bleven in de marge aanmodderen nadat vrouwe Fortuna hen in de steek had gelaten. Ze werden bestolen door producers, managers en platenmaatschappijen. Beroemdheden van vroeger die eens met grote limousines van optreden naar optreden werden gereden, vervielen in korte tijd tot bittere armoede en zelfs misdaad. Ze werden pooier of dealer of werden zomaar door wat al te enthousiaste oude fans doodgeschoten of vergiftigd. Schilder Jean omassen heeft zijn hele leven al iets met muziek, hoewel hij het vioolspelen snel voor gezien hield. Hij behoorde destijds tot de harde kern van het legendarische blad Rockville International, in een tijd dat je e Beatles leuk moest vinden. Nog steeds schalt er dagelijks Rock 'n Rollmuziek door zijn atelier, die hem tot wonderlijke schilderijen inspireert. Hij is verder de ontwerper van de hoezen van de allereerste Nederlandse Rock 'n Roll bootleg lp's en daarnaast danken we aan hem de misschien wel mooiste opnamen die bewaard bleven van e Black Dynamites.

Is Muziek van de Duivel! het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Muziek van de Duivel!