Nevel wordt in een onbekende kamer wakker en heeft geen idee wie ze is en hoe ze daar terecht is gekomen. Om haar rechterhand zit een handschoen met op de rugzijde een doorzichtig kogeltje en een scherm dat het getal vijftig aangeeft. Als ze op onderzoek gaat, vindt ze een geheimzinnig briefje waarin staat dat haar herinneringen zijn gestolen.
In het briefje staat eveneens informatie over de stad Mystanica. De stad is gebouwd rondom een afgrond, waarin een dikke mist hangt. Uit de mist wordt nevelenergie gewonnen. Dankzij de energie kunnen robots door de stad vliegen en worden machines aangedreven. Alles wordt ermee betaald of geactiveerd, waaronder de mysterieuze runen.
Meteen staat Nevel voor een belangrijke keuze: drie deuren, drie richtingen, drie runen. Zelf hoeft ze die beslissing niet te maken, die is voor jou. Door een experiment ben jij namelijk met het boek verbonden. Ze wil erg graag haar herinneringen terug en ontdekken wat er aan de hand is, maar uiteindelijk bepaal jij welke richting het verhaal op gaat en hoe ze haar energie gebruikt.
Een verhaal vol mist, mysterie en mechanica: Mystanica.
In het briefje staat eveneens informatie over de stad Mystanica. De stad is gebouwd rondom een afgrond, waarin een dikke mist hangt. Uit de mist wordt nevelenergie gewonnen. Dankzij de energie kunnen robots door de stad vliegen en worden machines aangedreven. Alles wordt ermee betaald of geactiveerd, waaronder de mysterieuze runen.
Meteen staat Nevel voor een belangrijke keuze: drie deuren, drie richtingen, drie runen. Zelf hoeft ze die beslissing niet te maken, die is voor jou. Door een experiment ben jij namelijk met het boek verbonden. Ze wil erg graag haar herinneringen terug en ontdekken wat er aan de hand is, maar uiteindelijk bepaal jij welke richting het verhaal op gaat en hoe ze haar energie gebruikt.
Een verhaal vol mist, mysterie en mechanica: Mystanica.