Net van bescherming

Gelezen 18 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 14 Favoriet 2 Recensies 2
Thrillers & Spanning Spots 1 Top25's 1   Topics 0

Het slaperige Vigàta veert op wanneer een Zweeds-Italiaanse filmploeg de jaren vijftig wil doen herleven.
Blonde Zweden! Dat laat commissaris Montalbano koud, maar dan duikt er een film van een stuk muur op. Zes filmpjes, elk jaar één, van hetzelfde muurtje. Hij zou Livia opzoeken maar dit moet eerst uitgezocht worden, Livia moet even wachten.
Dan vallen twee gemaskerde mannen klas IIIB van de school binnen, schreeuwend en schietend. Niemand gaat dood maar Livia moet nog even wachten.

Citaat uit het boek: Bij het horen van die naam sprong de blonde beer op, hij liet zijn tanden nog harder knarsen, maar daarbij stootte hij nu ook keelklanken uit die eerder op leeuwengebrul leken dan op het gegrom van een beer. Onmiddellijk kwam ook de Zweedse producent overeind, hij pakte de beer bij zijn arm en wist hem, zacht in zijn oor fluisterend, weer in zijn stoel te krijgen.

Detective
Serena Libri
16 oktober 2018
24 oktober 2018

Onno van Rijen Hebban Recensent

Een innemend hoofdpersonage

door: Onno van Rijen 1 reactie

Andrea Camilleri is een Siciliaanse schrijver, die inmiddels 93 jaar is. Na zijn middelbare schooltijd ging hij verhalen schrijven en werkte hij als regisseur, eerst bij het theater en later bij de televisie. Zijn debuut als fictieschrijver in 1978 met Il corso delle cose werd een mislukking. In...

Reacties op: Net van bescherming