Noordpool/Zuidpool

Noordpool/Zuidpool

Gelezen 8 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 1
Junior Lijsten 1   Topics 0
Dit prachtige omdraaiboek neemt je mee naar de Noordpool en de Zuidpool. Leer op de Noordpool van alles over de natuur daar, van de ijsberen tot de temperatuur. Welke dieren wonen er nog meer? Welke gevolgen heeft de klimaatverandering voor de ijskappen en de dieren? Hoe ziet het leven er rondom de Noordpool uit voor de mens? Wist je dat er ook testlocaties zijn voor raketlanceringen?

Keer het boek om en voor je het weet ben je op de Zuidpool, op het continent Antarctica. Daar is het zo mogelijk nog kouder. Lees alles over de spectaculaire race in 1911 om deze pool als eerste te bereiken. Leer over de orka, het ultieme pool-roofdier. En natuurlijk de pinguïns die op de Zuidpool wonen.

Voor een expeditie naar de polen heb je echt geen thermokleding nodig. Met dit schitterend geïllustreerde boek waan je je op de meest woeste én mooiste plekken op aarde. Kruip lekker met ‘Noordpool/Zuidpool’ en met een dekentje op de bank.

Kind & Jeugd
Natuur, plant, dier (<12 jaar)
Gottmer
17 februari 2021