Oebeliboebelie

Oebeliboebelie

Junior   Topics 0
Oebeliboebelie is een schildpad die zich wat alleen voelt. Hij wil eigenlijk de wereld ontdekken maar is ook bang voor wat hem te wachten staat. Toch wint zijn nieuwsgierigheid het en hij neemt je mee op reis. Hij komt in verschillende situaties terecht en ontmoet allerlei dieren. Hij ontdekt steeds nieuwe dingen over de wereld om hem heen maar ook over zichzelf. Hij overwint angsten en leert hoe hij op zichzelf kan vertrouwen door meditaties, visualiseren, ankeren en de gevoelsomdraai techniek.

Hij leert om de dingen te doen die hij wil doen en durft zijn hart te volgen. Hij maakt zijn dromen waar.

In het boek wordt veel gebruik gemaakt van de zintuigen. Het is heel geschikt om samen met kinderen te lezen en om de oefeningen samen te doen. Er wordt op een luchtige en humoristische manier geschreven over onderwerpen die iedereen wel eens mee maakt zoals bang zijn, onzekerheid, afwijzing en vertrouwen. In het verhaal zijn op speelse wijze verschillende tools uit NLP verwerkt die zowel jong als oud in het dagelijks leven kunnen gebruiken. De technieken leren je hoe je in je kracht kan gaan staan en hoe je doelen kunt bereiken.
Kind & Jeugd
Brave New Books