Oktober is de mooiste maand

Oktober is de mooiste maand

Gelezen 10 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 19 Favoriet 0 Recensies 2
Begin jaren tachtig wordt politiek gevangene Stefan, lid van de Rote Armee Fraktion, tot levenslang veroordeeld. Twintig jaar later besluit het gerechtshof hem op voorwaarden in vrijheid te stellen. Hij mag Duitsland niet verlaten, maar vlucht naar België om op zoek te gaan naar Vera, een verwaarloosde liefde. Tijdens de tocht, op de hielen gezeten door de politie, overdenkt Stefan zijn leven.
Johanna Spaey laat op weergaloze wijze zien hoe een doorsneegeschiedenisleraar zich ontwikkelt tot een man die vanuit politieke overtuiging aanslagen pleegt, niet terugschrikt voor moord, maar nog steeds mens is.

De Geus
07 september 2021
28 oktober 2021

Nicole van der Elst Hebban Recensent

Is geweld de enige uitweg?

door: Nicole van der Elst 1 like ebook

De Vlaamse Johanna Spaey vergaarde bekendheid toen ze in 2005 met haar debuut Dood van een soldaat zowel de Gouden Strop en de Hercule Poirot-prijs won. In de meer dan vijftien jaar die hierop volgden, ontpopte ze zich tot een veelzijdig auteur van zowel romans, thrillers als een filosofisch...

Reacties op: Oktober is de mooiste maand