Olive Jones en de herinneringendief

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0
‘OPSCHIETEN, ALSJEBLIEFT. DE HERINNERINGEN

VAN JE OMA STAAN KLAAR OM TE BEKIJKEN.’

Oma Sylvie was geen gewone oma. Ze hield niet van knuffelen of taarten bakken of cadeautjes geven. Eigenlijk was ze ook helemaal niet zo aardig. Daarom is Olive dan ook zo verbaasd als ze iets onvoorstelbaars van haar oma erft: haar herinneringen.

Maar voordat Olive ze kan bekijken, wordt het apparaat waar ze op staan gestolen – zomaar van Olives hoofd!

Als Olive en haar broertje Frankie achter de herinneringendief aangaan, ontdekken ze dat hun oma veel meer dan alleen herinneringen heeft nagelaten. Ze heeft ook een mysterie achtergelaten... en nu moeten zij dat ontrafelen.

Een spannend, futuristisch verhaal over herinneringen en de geheimen die ze verbergen...

Kate Gilby Smith werd in 1992 geboren op het zonnige Guernsey. Tijdens een college over tijdreizen droomde ze weg, en daar ontstond haar idee voor ‘Alex Niemand’ (haar debuut). Kates kinderboeken worden geïnspireerd door drie thema’s: wetenschap, filosofie en geschiedenisboeken. Naast schrijven zijn basketbal, zwemmen in de zee en ijs eten haar grootste hobby’s.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar