Oliver Twist

Oliver Twist

Rank 1670 Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 1
Lijsten 1   Topics 0
Stel je voor dat je in een armenhuis geboren wordt, dat je moeder vlak na je geboorte sterft, en je helemaal
niets en niemand meer hebt. Precies dit overkomt Oliver Twist, een van de bekendste boekpersonages van Charles Dickens.
Dickens schreef het boek vooral als protest tegen de sociale misstanden in de vroeg-victoriaanse samenleving, waarin kinderarbeid in de zogenaamde werkhuizen niet ongewoon was, en straatkinderen werden geronseld door dievenbendes.
Het boek verscheen in 1838 en hoewel het bedoeld was voor volwassenen, is het verhaal veelvuldig verwerkt tot films, televisieseries, musicals en toneelstukken voor het hele gezin. Opmerkelijk dus, dat er nog nooit een integrale boekbewerking voor kinderen is gepubliceerd. Met deze fullcolour geïllustreerde uitgave is die er nu! Tiny Fisscher maakte een sprankelende bewerking die ook door volwassenen gewaardeerd zal worden, en Annette Fienieg verzorgde de sfeervolle en ontroerende illustraties.
Volt
04 juni 2020
9789021420172 , 9789021423067

Recensies

Liever jong dood dan wachten tot ik oud ben

door: Schoolbieb-Op-Orde 1 like
Oliver Twist, het beroemde verhaal van Charles Dickens uit 1838, is nu voor het eerst hertaald voor kinderen als doelgroep. De tekst is goed leesbaar voor kinderen vanaf 10 jaar. In een voorwoord neemt Tiny Fisscher de jonge lezers mee naar Oliver's tijd: 'Stel je voor dat je daar geboren zou...