9789402702545-260x260

Omringd door psychopaten

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 1

Hoe voorkom je dat je gemanipuleerd wordt?

Je kent deze persoon vast: opwindend en ongelooflijk charismatisch, aardig, charmant, behulpzaam en altijd een compliment bij de hand. Hij of zij geeft je een goed gevoel. Je gelooft in wat je hoort, zelfs als het nep klinkt, juist omdat het zo goed voelt. Maar wat te mooi lijkt om waar te zijn, is het waarschijnlijk ook.
Sommige mensen hebben een persoonlijkheid die uitzonderlijk manipulatief is. Ze kunnen iedereen overal van overtuigen. Ze houden ervan anderen te controleren. En ze liegen en verdraaien de waarheid om te komen waar ze willen.

Thomas Erikson onthult hun methoden en helpt je te ontdekken wat jouw gedragsstijl is. Je wordt je ervan bewust hoe jouw persoonlijkheid gemanipuleerd kan worden door iemand met een verborgen agenda en hoe je dat kan ombuigen door beter te leren communiceren met familie, vrienden en collega's.

HarperCollins Holland
23 september 2019

Hebban recensie

Guy Doms Hebban Recensent

Gewapend tegen kwelgeesten en hun kunstgrepen

door Guy Doms op 23-09-2019

In Omringd door psychopaten bouwt Thomas Erikson (1965) verder op zijn vorige non-fictie boek, Omringd door idioten. Dit keer focust hij op het herkennen van bedreigende manipulatoren in onze omgeving.

De Zweedse gedragsdeskundige, coach en auteur heeft eveneens een aantal goed ontvangen thrillers op zijn naam staan. Hij geeft lezingen voor verschillende organisaties en grote bedrijven.

Erikson...