Ons feilbare denken op het werk

Op het werk moeten we voortdurend beslissingen nemen. Wie nemen we aan voor de nieuwe functie, hoeveel geld stoppen we nog in dat verliesmakende product en gaan we verder met dat grensverleggende idee van die collega? Er kan veel tijd, geld en energie in verkeerde keuzes gaan zitten.
Nu is dankzij onderzoekers als Daniel Kahneman, Richard Thaler en anderen veel bekend over hoe wij denken, redeneren en keuzes maken. Maar de vertaalslag naar de praktijk ontbreekt. Wetenschapsjournalist en neuropsycholoog Chantal van der Leest beschrijft in dit boek de meest voorkomende denk- en inschattingsfouten op het werk, uitgelegd aan de hand van herkenbare situaties.
Met de praktische tips en adviezen in dit boek kun je vooroordelen (van je collega's en van jezelf!) herkennen en omzeilen, de juiste argumenten tegen elkaar afwegen en stevigere besluiten nemen.

Is Ons feilbare denken op het werk het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ons feilbare denken op het werk