Ons kasteel aan zee

Rank 7213 Gelezen 73 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 85 Favoriet 2 Recensies 13
Junior Artikelen 2 Lijsten 1 Spots 4   Topics 0
Een bijzonder en avontuurlijk verhaal dat zich afspeelt tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Vuurtoren
Petra is de dochter van een vuurtorenwachter. Samen met haar ouders en zus woont ze in de vuurtoren, die ze liefkozend ‘ons kasteel’ noemen. Haar wereld bestaat uit avonturen in verborgen tunnels en griezelige verhalen over zeemonsters.

Tweede Wereldoorlog
Maar aan die zorgeloze jeugd komt een eind als de Tweede Wereldoorlog uitbreekt. De oorlog is ook in de vuurtoren voelbaar, en al snel beginnen er scheurtjes te ontstaan in het gelukkige gezin. Petra doet alles wat ze kan om de geheimen van het gezin te ontrafelen.

Lucy Strange
Ons kasteel aan zee is beeldrijk en betoverend verhaal waarin de ruwe werkelijkheid op prachtige wijze wordt verweven met oude legendes en de fantasie van een fijngevoelig meisje. Lucy Stranges vorige roman, Het geheim van het Nachtegaalbos, werd bekroond met een Vlag & Wimpel in 2018.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar
Gottmer
11 februari 2020
28 februari 2020

Anouk (Hebban Crew) Hebban Crew

Het debuut overtroffen

door: Anouk (Hebban Crew) 2 likes

Het debuut van Britse kinderboekenauteur Lucy Strange, Het geheim van het nachtegaalbos, werd in 2018 bekroond met een Vlag en Wimpel van de Griffeljury. In januari van dit jaar verscheen haar tweede boek, Ons kasteel aan zee. Het is te lezen voor kinderen vanaf 10 jaar en werd eveneens vertaald...

Reacties op: Ons kasteel aan zee