Onverwacht Einde

Thrillers & Spanning   Topics 0
Onverwacht Einde is het eerste deel van de Minglot-trilogie Thriller (sci-fi) over klimaatverandering en overbevolking. Het verhaal speelt zich af op onze planeet in de stad Warnar op het noordelijk halfrond in een nabije of verre toekomst.

Ten gevolge van de desastreuze klimaatverandering op de aarde is een brede strook van drieduizend kilometer rond de evenaar onbewoonbaar geworden. De gemiddelde temperatuur in deze streek is opgelopen tot boven de 50°C. In de steeds kleiner wordende bewoonde gebieden op het noordelijk en zuidelijk halfrond is overbevolking een groot probleem geworden.

De autoriteiten van de stad Warnar pakken de problemen van de overbevolking op hardhandige wijze aan. Als mensen door ziekte of werkloosheid geen belasting meer kunnen betalen, worden zij verbannen naar buitengebieden.

Verder ontdekt de hoofdpersoon Hans Minglot dat naast het uitzetten van mensen buiten de stad, ook veel (schijnbaar) gezonde mensen, onder verdachte omstandigheden, in de stad komen te overlijden. Hoe komt dit?..... Tijd voor een onderzoek

Thriller
Schoutenhoeck