OP STAP MET ENDEAVOUR II

Op stap met endeavour ii

Na de avonturen in 'Hoofdpijn & Schone Sokken' heeft Patrick terug de batterijen opgeladen. De levensloop van Napoleon boeit hem en hij komt hem tegen in Frankrijk, Polen, Italie en de Baltische Staten. Wist je dat dank zij Jan III Sobieski de Ottomanen niet tot in Vlaanderen geraakt zijn? Maar wie was Jan? Na een lange rit door Duitsland en Polen langs de 'truckersroute' komt hij in de Baltische Staten. Daar vindt hij naast middeleeuwse ridderkastelen, rondborstige en ondernemende vrouwen en hopen oude kruisbeelden nog de sporen van de oude Sovjet-Unie. In Cap Ferrat ontdekt hij de verborgen verhalen achter de Rothschild bankiersfamilie, in Spanje gaat hij op zoek naar de vale gier. En dan is er nog het pure rijplezier met zijn trouwe tweewieler 'Endeavour II' in de Alpen, het Lake District en de Spaanse Pyreneëen. Wat doen koppels in een tunnel in Zwitserland? En weer last hij een korte pauze in Italië in. Hij hoort op de ferry naar Hull hoe vindingrijk sommige Engelsen waren om toch maar te gaan vechten in de Eerste Wereldoorlog en komt vooral veel mensen tegen, allemaal met hun eigen verhalen. Alweer wordt de reis gekruid met de soundtrack van Patrick's favoriete muziek.
Literaire non-fictie , Reizen & Talen
Brave New Books