Orangeboy

Gelezen 11 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 16 Favoriet 1 Recensies 7
Young adult Spots 1 Top25's 1   Topics 0

Niet cool genoeg, niet slim genoeg, niet street boy genoeg om op te vallen.
Ik was de jongen waar mensen dwars doorheen keken. Maar nu niet meer. Niet sinds Mr. Orange.

De 16-jarige Marlon heeft zijn moeder beloofd dat hij nooit het gangsterleven in zal gaan, zoals zijn grote broer Andre. Tot nu toe lukte dat makkelijk, maar nadat een afspraakje eindigt in een tragische gebeurtenis heeft Marlon het gevoel dat ze achter hem aan zitten. Ze zijn op zoek naar de mysterieuze Mr. Orange en willen Marlon gebruiken om hem te vinden. Marlon heeft geen keuze: kan hij worden wie hij nooit wilde zijn, om de mensen om hem heen te beschermen?

Young Adult
Fictie 15+
Robbin Besselink
Imagine YA Books by ImageBooks
18 maart 2019
15 augustus 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Anneke van Ieperen Hebban Team

Drugs, geweld en de vicieuze cirkel van wraak

door: Anneke van Ieperen

Patrice Lawrence werd geboren in Sussex binnen een Trinidees-Italiaanse familie. Orangeboy is haar YA-debuut en speelt zich af in dezelfde straten als waar ze zelf opgroeide. Veel Britse zwarte jongeren zien zich geconfronteerd met bendes en het geweld dat daarmee gepaard gaat. De auteur wilde...

Reacties op: Orangeboy