De oude god

"Novellen voor een jaar"is de titel van de volledige en definitieve uitgave van de novellen van Luigi Pirandello.
De bundel "De oude God" verscheen voor het eerst in 1926 en bevat een twaalftal verhalen van bijzonder gevarieerde thematiek, waaronder een van de meest karakteristiek pirandelliaanse verhalen, "De lijfrente", de zowel komische als treurige geschiedenis van een oude boer die na een lijfrentecontract te hebben afgesloten op een lap grond vervolgens meer dan honderd jaar oud wordt en tot zijn gêne allen overleeft die de last dragen van deze overeenkomst. Tevens bevat deze bundel de novelle "Toen ik gek was...", een van Pirandello's meest raadselachtige en intrigerende verhalen.

Is De oude god het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De oude god