Overleven

Overleven

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 2
Fantasy & SF Lijsten 1 Spots 1   Topics 0
De rijke erfgenaam Belim Parsis is niet gelukkig met zijn gemakkelijke leven. Als tijdverdrijf verovert hij onder de schuilnaam Ashan stiekem zijn plek als kooivechter in de Stad. Na een dubieus gevecht en het overlijden van zijn geliefde onderwijzer, neemt hij een drastisch besluit.

Belims zus Salvia is jaloers op de vrijheid die mannen hebben. Ongeacht hun kwaliteiten hebben vrouwen in de Stad weinig te vertellen. Als haar een huwelijk in het vooruitzicht gesteld wordt met een man die ze verafschuwt, vlucht Salvia naar de Tempel.

En dan is daar Belims afgunstige broer Varas. Aangezien in de Stad de oudste zoon alles erft, blijft er voor hem niets over. De vriendschap met een sluw heerschap biedt hem echter onvermoede kansen.

Overleven, deel I van het tweeluik Ashan, vertelt het verhaal van Belim die zich – geholpen door zijn slimheid – staande moet zien te houden. Dirk Warnaar schetst met vlotte woorden het leven vol intriges in de Stad, die door zijn geïsoleerde ligging een wereld op zich geworden is.
Sciencefiction & Fantasy

Scifi & Fantasy Café / Het Oordeel: Overleven
31 juli 2019
  Meer artikelen van lezers

Lezersrecensies (2)

Een mooi begin van deze serie

door: Melanie Hoogvliet 1 like
Ik begin zoals gewoonlijk bij de cover, deze vind ik namelijk echt prachtig getekend. De cover maakte me gelijk nieuwsgierig naar het verhaal. Dat begint met een mooie kennismaking met Belim. We leren hem kennen en volgen hem in de vlucht van zijn familie. Tijdens deze vlucht maakt hij kennis met...

Traag maar aangenaam verhaal

door: Eline R. 1 like
Overleven is het eerste deel in het Ashan tweeluik en volgt het verhaal de broer en zus, Belim en Salvia. Belim is een rijke erfgenaam, maar is niet gelukkig met zijn luizenleventje. Om zijn leven wat spannender te maken besluit hij om onder de naam Ashan deel te nemen aan kooigevechten, die ’s...