Parkinsonpret?

Wij, Chantal en Mia, zijn vastbesloten om van onze levensgezel Mr. P een bekende Vlaming te maken. Mr. P heet voluit ‘ziekte van Parkinson’ en wordt onterecht meestal geassocieerd met een oudere man of vrouw, die bevend en voorovergebogen door het leven schuifelt. Als je op relatief jonge leeftijd te horen krijgt dat je aan deze ziekte lijdt, voel je je dan ook afgeschreven. Wij willen in 36 korte beschouwingen de lezer een kijkje
laten nemen in ons dagelijks leven en tonen dat we echt nog wel wat te vertellen hebben.
Chantal (°1963, chantal-sjaan@live.be) heeft de diagnose bijna twee jaar, woont in Oud-Turnhout, is gehuwd en moeder van vier kinderen, werkt nog als leerkracht en gelooft dat alle slechte dingen altijd ook iets goeds met zich meebrengen. Zij schreef al ‘Proost, Mr. P!’ (Boekscout).
Mia (°1955, meeyah@live.nl) heeft de diagnose bijna veertien jaar, woont weer in Maldegem (na enkele jaren in Nijmegen gewoond te hebben), was vroeger doktersassistente en vindt dat elke dag te kort is om te doen wat ze allemaal wil doen. Zij schreef al ‘Lotgenotenboek’ (Free Musketeers).

Het boek Parkinsonpret? wordt voorgesteld op de Wereld Parkinsondag op zondag 22 april 2012 (13-14u) in het ICC, Citadelpark te Gent.
Info:
www.bola-editions.be
info@bola-editions.be

Is Parkinsonpret? het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Parkinsonpret?