Plant en psyche

Planten kunnen onze mentale ervaringen stimuleren of juist kalmeren. Over de hele wereld gebruiken we dagelijks cafeïne om de geest aan te scherpen, maar waarom is thee van de bladeren van een plant acceptabel, en thee van de zaden van de opiumpapaver een misdaad?
Michael Pollan gebruikte cafeïne, opium en mescaline en ontdekt de culturen rondom deze plantaardige drugs, waarmee hij ons arbitraire denken over het gebruik ervan in een helder daglicht zet. Waarom voelen we ons aangetrokken tot psychoactieve planten en verlangen we naar deze beïnvloeding van ons bewustzijn, maar saboteren we dat met wetten, douanecontroles en beladen taboes?

Recensies (1)

Is Plant en psyche het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Plant en psyche