Prinses Eleonora

Kom binnen in het gezellige en nogal roze universum van prinses Eleonora! Samen met de koning en een heleboel bedienden beleeft deze pientere prinses allerlei avonturen. De eigenwijze Nora tuimelt vrolijk door alle achttien verhaaltjes en de andere personages hollen in razend tempo achter haar aan. Limonade, knuffeldieren, koetsen en vooral veel modder zijn heel belangrijk in het leven van de prinses. Lakei nummer een, lakei nummer twee, Kok en de koekjesmaker zijn eigenlijk ook grote kinderen en dit zorgt voor hilarische situaties.

Marieke van Hooff besloot na overleg met Nora dat er ook muziek nodig was om ieder verhaal nog een kloddertje rozer te maken, en dus schreef ze voor ieder verhaaltje een bijpassend liedje. Nora wou ze zelf inzingen, en toen wilden lakei nummer een, lakei nummer twee, Kok en de koekjesmaker natuurlijk ook mee op de CD. Onze excuses daarvoor!

Is Prinses Eleonora het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Prinses Eleonora