Queer icons

• 80 LHBTI-iconen die ons leven kleur geven!
• Een boek dat de mens, in al zijn veelzijdigheid, viert
• Met uitgebreide informatie over de belangrijkste momenten uit de LHBTI-geschiedenis

Het werd weleens tijd. Na een eeuwigheid in de kast en aan de zelfkant te hebben geleefd, krijgen legendarische LHBTI’ers uit alle windstreken eindelijk de erkenning die ze verdienen. Dit boek is een eerbetoon aan activisten, kunstenaars, komieken, schrijvers, muzikanten, goudenmedaillewinnaars, dichters, dragqueens en nog veel meer LHBTI’ers. Al deze iconen hebben gestreden voor burgerrechten, de zichtbaarheid van LHBTI’ers radicaal vergroot of ons op kunstzinnige wijze een uitlaatklep gegeven. Te midden van deze kleurrijke personen vind je informatie over belangrijke momenten uit de homogeschiedenis, zoals de Stonewallrellen, het hoe en waarom van de vele Pride-vlaggen en de groeiende zichtbaarheid van LHBTI’ers in de amusementswereld, sportwereld en elders.

Is Queer icons het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Queer icons